Harrastukset

Kirjeenvaihto

VIESTIT 1-8 (8)
Näytä kpl sivulla
Anonyymi 30.07.2013 13:17

Hei!
Minä olen harrastanut kirjeenvaihtoa lähes 30 vuotta. Ja tarkoitan tällä ihan kunnon entisajan kirjeitä, joita lähetetään puolin ja toisin kirjeenvaihtokaverin kanssa, ja jotka posti siis kiikuttaa perille. :)

Edelleen minulla on muutama tällainen ystävä, ja on tosi mukava tunne, kun luukusta tipahtaa tällaista postia.
Ystäväni ovat naispuolisia kuten minäkin, en usko, että miehen kanssa voisi näin pitkään harrastaa pelkästään kirjoittelua.
Kuinkahan moni muu tällaista vielä harrastaa? Onko täällä kenelläkään kokemusta asiasta?

Anonyymi 30.07.2013 18:23

Täällä ilmoittautuu yksi kirjeenvaihtoa harrastava.

Jo nuorena tyttönä minulla oli kirjeenvaihtokavereita, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Pisimpään olen kirjoitellut Filippiiniläisen naisen kanssa, noin 35 vuotta jo. Nuorena kirjoittelin sekä poikien että tyttöjen kanssa, nyt vain naisten kanssa.

Uusiakin kirjeenvaihtokavereita minulla on muutama. Nimenomaan vanhan ajan käsinkirjoitettuja kirjeitä lähetellään puolin ja toisin. Voi, miten mukava on saada kirje! Ja mukava vastaillakin.

Ketään näistä kirjeystävistä en ole tavannut, emme kaikkien kanssa ole vaihtaneet edes valokuviakaan, mutta tämä ei ole este kirjoittamiselle.

Mielestäni todella mukava harrastus, jatketaan edelleen.

aluisa 30.07.2013 18:47

Hei kirjeiden ystävät,
Minä kirjoitan joka viikko ystävättärelleni Turkuun tavallisen kirjeen. Olen tehnyt sitä varmaankin 40 v.
Saksassa on kaksi perhettä ja kaksi entistä vaihto-opiskelijaa, joiden kanssa kirjoitan säännöllisesti. Toisessa perheessä isäntä kirjoittaa kuulumiset, toisessa emäntä. Molemmat perheet olen tavannut. Japanissa on toisen saksalaisen perheen tuttavaperhe. Tämän perheen isäntä kirjoittaa minulle saksaksi silloin tällöin. Ihailen hänen tarmoaan, sillä hän on itseopiskellut saksan kielen. On todella kiva saada kirje postissa.
Jatketaan kirjoittelua, se on kiva harrastus.
Terveisin Aluisa

Anonyymi 31.07.2013 10:22

Hei! Joku jo ihmetteli, minne tämä aloitus katosi, joten tässä se taas on.
Onpa kiva juttu, että vielä löytyy näinkin viitseliäitä ihmisiä edes muutama, jotka malttavat istahtaa kirjoittelemaan kirjeitä. Kirjoittelu ulkomaalaisen kanssa on myös erityisen hyödyllinen tapa pitää vieraan kielen kirjoitustaitoa vireillä.
Olen siis tuo aloittaja, nykyään lähinnä kirjoittelen vain Suomeen, mutta aikoinani nuorena myös ulkomaille. :)

Anonyymi 31.07.2013 10:37

Kiitos, että toit tämän esille :) Etsin vähän väärällä hakusanalla
ja harrastuspalsta jäi unohduksiin.

Toisella kirjeenvaihtopalstalla seikkaillut etsijä :)

Anonyymi 31.07.2013 10:52

Minäkin ennen nuorempana ollessa kirjoittelin kirjeitä, kun oli semmoinen kaveri, joka kesälomillaan kävi sisareni naapurissa niin siinä sitten ystävyttiin ja oltiin yhdessä. Mutta tämä jäi kun ikää tuli, enkä tiedä missä hän nykyään vaikuttaa. Kuviakin vaihdettiin ja yhteisiä kuviakin otettiin. Kivahan se olisi, jos tällaisen ystävän tai ystäviä vielä omistaisi, mutta nämä sähköiset vempaimet ym. vieneet senkin ilon.

leinikki 01.08.2013 17:29

Onpa ilahduttavaa, että vielä kirjoitellaan kirjeitä. Itse olen harrastanut sitä koko ikäni. Nuorena Saksaan, koulun kautta. Ajattelen murheella, koskapa se loppui juutalaisten vainon aikoihin. Ystäväni oli juutalainen.
Mutta vieläkin on muutama nuoruuden kirjeystävä, koska he eivät halua viestitellä sp:n kautta.
Minusta kirje on jotenkin läheisempi, koskapa siinä on se kynänjälki henkilökohtaisena viestinä, muun ohella.
Toivottavasti kirje puolustaa paikkaansa( monipuolisessa viestinnässä) eteenkinpäin.

VIESTIT 1-8 (8)
Näytä kpl sivulla
X

Kyllä ei