Harrastukset

Jumalan etsintä

VIESTIT 5201-5225 (18819)
Näytä kpl sivulla
Anonyymi 28.08.2012 16:48

Vieläkin, jokaisena iltana odotan ilmoitustaan, uskoakseni, että " Hän on, hän joka on" ei ole unohtanut minua.

Tuon voit todellakin uskoa todeksi. Usko on uskoa, ilman todisteluita. Mukavaa huudahdella.

Anonyymi 28.08.2012 16:51

illoin Jumala olisi ilmoittanut "Minä olen se joka olen" jos hän olisi todella ikuinen?

Kehuskelet: "Ainakin minulle riittää Ilmaus: "Minä olen se, joka olen."" Etpäs ollut tekemässä ilmoitustasi aikojen alussa. Siinä pieni ero.

Minunkin Jumalani on Hän, joka sanoo Raamatussa itsestään: "MINÄ OLEN" En kaipaa muita jumalia, jotka eivät Jumala ole.

Anonyymi 28.08.2012 16:56

...Että alkaa niinkun mennä kaaliin, että kännyt ristissä ja Raamatun sanaa lukemaan. Niin ne muutkin Jumalaa etsiväiset ja jo löytäneet tekevät.
Kukahan tai mikähän mieli se saa sinussa ärsyyntymään! Onko se sitä, että viekää pois minun edestäni Israelin Pyhä. Haluan "kuulla mukavia korvasyyhyyni". Huudellaan taas.

Anonyymi 28.08.2012 16:57

Tuon voit todellakin uskoa todeksi. Usko on uskoa, ilman todisteluita. Mukavaa huudahdella.

Anonyymi 28.08.2012 16:59

valone kirjoitti

Voi miten minua ärsyttää "huutajan" useasti toistuva sanonta..kännyt ristissä pitäisi lukea raamattua...

Minulla on nyt jalat ristissä, auttasko se johonkin?hätään.

...Tena-vaippoja on moneen hätään.

Anonyymi 28.08.2012 17:23

Mikä kaikkia vaivaa? Mikä muukin tauti on iskenyt etsijöihin, kuin hulluus?

Anonyymi 28.08.2012 17:23

[quote

...Tena-vaippoja on moneen hätään.[/qu

Anonyymi 28.08.2012 17:27

Anonyymi 28.08.2012 19:25

valone kirjoitti

Voi miten minua ärsyttää "huutajan" useasti toistuva sanonta..kännyt ristissä pitäisi lukea raamattua...

...Että alkaa niinkun mennä kaaliin, että kännyt ristissä ja Raamatun sanaa lukemaan. Niin ne muutkin Jumalaa etsiväiset ja jo löytäneet tekevät.
Kukahan tai mikähän mieli se saa sinussa ärsyyntymään! Onko se sitä, että viekää pois minun edestäni Israelin Pyhä. Haluan "kuulla mukavia korvasyyhyyni". Huudellaan taas.

Sinä sen sanoit, en minä.

Anonyymi 28.08.2012 21:31

valone kirjoitti

valone kirjoitti

Voi miten tosikkoisia mielipiteitä. Leikin lasku on uskoville tuntematon käsite. Tosikkomainen hurskastelu ärsyttää...en ole kunnolla lukenut Raamattua kolmeen vuoteen, enkä lainkaan tunne huonoa omaatuntoa tai jääneeni jostain paitsi. Ehdin lukea useamman Raamatun tohjoksi...riittää minulle, se on selkäytimessä, sekin on jo tupaten täynnä.

Jos täällä valonea ärsyttää meikä-tyttö, jota et ole edes nähnyt, niin taidatpa kohdata meitä ärsyttäviä tapauksia muuallakin päivittäin vai erehdynkö?...ja taas huutelija saattaa ärsyttää. Eli metsä vastaa tarpeen tullen.
Et minua saa ärtymään, säästän hermojani.

Anonyymi 28.08.2012 21:47

Jäin tässä miettiin kun olin hautajaisissa pappi Sa noo MAASTA OLET SINÄ TULLUT,MAAKSI PITÄÄ JÄLLEEN TULEVAN.Nyt kysyn onko muuta ,minkälaiset on kirkkoon kuulumattoman kun musta on ilman mitään pilkkaa tullut kapinoiva.Olen nähnyt kyllä kun ihmisiä pelastuu kun on vahva usko on sitten mikä suomalainen uskon suunta ,mutta maasta tullut,nyky tiedolla isän ja äitin tuotantoa.Sitten vastasyntyneellä on syntiä heti.tuo pieni viaton.Pyhätyöllä siunausta.Sanotaa että jehovia pääsee taivaaseen n140.000.mihin muut.Kapinoitteko uskovat koskaan.Mun 5v laps.laps sano 7v siskolleen kun kertoi koulun uskonto tunnista että se on vain kuule satua,ei voinnut kun nauraa ,kerhotäti kertoi että ainut joka kuuntelee nyt lukiossa ,hyvä keskustelija.Tietenkin saatte uskoa ja tiedä mihin meen mutta maasta tullut ois aika muuttaa samoin kun vihki vala.koko ajan sitten et pääse taivaaseen.++++

Anonyymi 28.08.2012 22:05

valone kirjoitti

valone kirjoitti

Voi miten tosikkoisia mielipiteitä. Leikin lasku on uskoville tuntematon käsite. Tosikkomainen hurskastelu ärsyttää...en ole kunnolla lukenut Raamattua kolmeen vuoteen, enkä lainkaan tunne huonoa omaatuntoa tai jääneeni jostain paitsi. Ehdin lukea useamman Raamatun tohjoksi...riittää minulle, se on selkäytimessä, sekin on jo tupaten täynnä.

Jos täällä valonea ärsyttää meikä-tyttö, jota et ole edes nähnyt, niin taidatpa kohdata meitä ärsyttäviä tapauksia muuallakin päivittäin vai erehdynkö?...ja taas huutelija saattaa ärsyttää. Eli metsä vastaa tarpeen tullen.

Jos..luet huomaat, että en ole puhunut sinun persoonastasi, vaan mielipiteistäsi, hieman eri asia.

Anonyymi 28.08.2012 23:22

Tulipa tuossa mieleen että ei tuo nyky yhteiskunta niinkään Jumalaa kiellä, mutta paholaista tuppaa kieltämään.
Milläs sen meistä tuolta sydänjuurista pois saa?
Rauhaa ja siunausta.

Anonyymi 28.08.2012 23:28

No voihan pirulauta!
Rauhaa ja siunausta.

Anonyymi 29.08.2012 09:37

Tulipa tuossa mieleen että ei tuo nyky yhteiskunta niinkään Jumalaa kiellä, mutta paholaista tuppaa kieltämään.
Rauhaa ja siunausta.

Hyvää armon valjennutta päivää! Hihkun hyvin nukutun yön jäljiltä.
...Vain itse Totuus saa kaikki asiat valkenemaan kohdalleen. Hän itse, JEESUS sen tekee kunkin meidän sydämissämme, jos annamme sen jäädä asumaan meissä ja vaikuttamaan meissä tahtomista ja tekemistä...ja meidän kaikkien on niin hyvä olla...rakastamme toisiamme...katselemme kirkaiksi pestyjen silmälasiemme läpi. Aamuhuutoa: Heretkää ja herätkää kaikki uuteen, kaiken pahan pois pyyhkivään, valoisaan syysaamuun!

Anonyymi 29.08.2012 09:48

Rauhaa ja siunausta.

Hyvää armon valjennutta päivää! Hihkun hyvin nukutun yön jäljiltä.
...Vain itse Totuus saa kaikki asiat valkenemaan kohdalleen. Hän itse, JEESUS sen tekee kunkin meidän sydämissämme, jos annamme sen jäädä asumaan meissä ja vaikuttamaan meissä tahtomista ja tekemistä...ja meidän kaikkien on niin hyvä olla...rakastamme toisiamme...katselemme kirkaiksi pestyjen silmälasiemme läpi. Aamuhuutoa: Heretkää ja herätkää kaikki uuteen, kaiken pahan pois pyyhkivään, valoisaan syysaamuun!

Oletko Jehovan todistaja? Kun Herätkää lehteä mainostat?
Sinä sitten varman oletkin sopiva tuolla jonkun kyselyyn vastaamaan144000 taivaaseen menosta. Mutta ohjeeksi, että ei tule sanomista, puhutaa vain mielipiteistä. On sivistymätöntä tarttua kenenkään persoonaan.

Anonyymi 29.08.2012 09:59

valone kirjoitti

valone kirjoitti

Kuinka Jeesuksen morsian tuollaisia mielipiteitä valone sisarestaan edes ajattelee hyi, hyi.
valone vain rakastaa, rakastaa.

Anonyymi 29.08.2012 10:22

Kysytään, olenko Jehovan todistaja ?
Vastaus. Kysyä voi Jehovan todistajalta ja kuulla vastaus: He eivät myönnä Jeesusta Jumalaksi , kylläkin Jumalan Pojaksi. Jehovan todistajille ei ole kirkastunut, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja nyt hän on Isän tykönä. Pyhästä Hengestä, Jumalasta ei voi siitä muuta kuin Jumala eli Kolmiyhteinen Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki. Yhtä eri muodoissaan. (Seuraava on minun ajatteluani näin, että ikäänkuin vesi eri olomuodoissaan, kuitenkin samaa elävää vettä.)
Keskustelen Jehovan todistajien kanssa, mutta emme pääse samalle aaltopituudelle, koska heidän Raamatun käännöksensä on juuri meidän kristittyjen näkemyksen kannalta erilainen. Voisi verrata vaikkapa, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä.
He eivät ole Kristuksen todistajia, vaan Jehovan todistajia, joihin en kuulu. m.o.t.

144000 ei ainakaan meidän kristittyjen Raamatun mukaan mainita heidän olevan Jehovan todistajia, vaan Israelin sukukunnasta.
Ilm.14:1."Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella ja hänen kanssaan 144000, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi."

Edellinen kertoo Jeesuksesta.
Pakko huudella jo aamusta oikaisua.

Anonyymi 29.08.2012 10:48

Jotkut ovat löytäneet Jumalan ja kieltäneet elämän.
Joiltakin Jumala (mikäli sellainen on) on kieltänyt elämän.
Heistä monet etsivät Jumalaa ja elämän tarkoitusta.
ht

ht

Jotkut ovat löytäneet Jumalan ja saaneet elämän ja elämän tarkoituksen ;)

Anonyymi 29.08.2012 11:58

ht

Joillakin on Jumala ja Elämä, vau, Elämä!
Joillakin on ymmärryksessä vajavuus, Jumala ei kiellä sitä elämää joka on hänestä, häneltä.
Mutta ihminen voi luulla, että mikään uskon ulkopuolinen elämä ei kuulu Jumalan antiin.
Väärä luulo!.. kun käyttää ymmärrystään, järkeään, käsittää, että kaiki elämä on lahja josta tulee nauttia.
Monet ovat löytäneet, ymmärryksensä valon elämäänsä vapauttavana tekijänä.
Sitten vain nauttimaan, kuka mistäkin:)

Anonyymi 29.08.2012 13:05

ht

Joillakin on Jumala ja Elämä, vau, Elämä!
Joillakin on ymmärryksessä vajavuus, Jumala ei kiellä sitä elämää joka on hänestä, häneltä.
Mutta ihminen voi luulla, että mikään uskon ulkopuolinen elämä ei kuulu Jumalan antiin.
Väärä luulo!.. kun käyttää ymmärrystään, järkeään, käsittää, että kaiki elämä on lahja josta tulee nauttia.
Monet ovat löytäneet, ymmärryksensä valon elämäänsä vapauttavana tekijänä.
Sitten vain nauttimaan, kuka mistäkin:)

Niitä, joilta Jumala (jos sellainen on) on kieltänyt elämän, on paljon.
Vammaiset, jotka halutessaan kykenevät etsimään Jumalan tarkoitusta kohdallaan.
Niitä, jotka eivät enää pysty käyttämään hämärtyvää järkeään ja ymmärrystään, on enenevä joukko.
On todella syytä nauttia valon kirkastamasta elämästä. Vau!
ht

Anonyymi 29.08.2012 13:24

klo.10:28

Jehovan todistajilla on ihan - oma--raamattunsa.
Olen ymmärtänyt, että he eivät tunnusta Jeesuksen Jumalauutta, yhtenä Kolmiyhteisen Jumalan "persoonana".Toivon, että löytäisivät ymmärryksensä valon. Järkensä! Myös jotkut täällä.

Anonyymi 29.08.2012 13:58

Maasta tullut!
Kun Jumala loi ihmisen Genesis, ensimmäinen Mooseksen kirja kertoo Jumalan luomistyöstä.
2 : 6...Mutta maasta kumpusi vettä, ja kasteli maan pinnan.
Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämä henkäyksen.
Näin ihmisestä tuli elävä olento.
Siis Jumala muovasi ihmisen maasta, siitä uskoakseni, tulee namä sanat joita ihmettelit. Maaksi tulemme kun kuolemme ja ruumiimme laitetaan arkussa, tai tuhkana maan poveen maatumaan, maaksi tulemaan jälleen.
Kiertokulku on hieno. Sieltä mistä ihminen tulee, sinne myös palaa.

Sinulle on annettu myös ymmärrys ajatella itse ja vetää johtopäätöksiä. Kenenkään ei ole pakko uskoa, muuta kuin se mitä ymmärtää, eikä välttämättä sitäkään.
Kysyt kapinoiko uskova koskaan?...kyllä kapinoi...kapina laittaa ajattelemaan asioita, miettimään mihin ja kuinka uskoo, onko se välttämätöntä, ja miten. Kasvattaa uskomaan terveellä tavalla.
Elämää hyvin! Meille on annettu elämän lahja, kaunis ihana asia nautittavaksi.valone

Anonyymi 29.08.2012 14:02

klo.10:22
Anteeksi tyhmyyteni...mutta en ymmärrä mitä tuo .m.o.t. tarkoittaa, voitko selittää?

X

Kyllä ei