ET-raati

NettiET:n Teemat: mitä mieltä olet?

VIESTIT 1-25 (149)
Näytä kpl sivulla
ET-toimitus 08.09.2009 14.18

Tervetuloa keskustelemaan, ET-raatilainen!

Joko ehdit tutustua nettiEt:n Teemoihin: Ajankohtaista, Terveys, Laki & Talous, Koti & Piha, Tee itse ja Matkat.

Mitä mieltä olet niistä? Mitkä niistä sinua kiinnostavat? Entä mitä muita teemoja haluaisit?

Anonyymi 08.09.2009 14.44

Jokainen aihe on kiinnostava. VArsinkin Ajankohtaista - osuus on tärkeä omasta mielestäni. Teemoihin toivoisin lisäykseni Lapset & Nuoret

Anonyymi 08.09.2009 14.46

Kiinnostavia aiheita, ajankohtaiset aiheet ennenkaikkea esim. pukeutuminen , ruoka jne.

Anonyymi 08.09.2009 14.46

Olen kiinnostunut Koti ja Piha sekä Tee itse
terveisin Eeva Laaksonen

Anonyymi 08.09.2009 14.49

Tämän ikäisenä (50 +) minua kiinnostaa ehdottomasti matkat. Joka kerta lehden ilmestyttyä tutkailen sen yhteismatkan kohteen ja yksityiskohdat. Vielä en ole osallistunut...
Myös käsillä tekeminen on tullut uudestaan nuoruuden jälkeen innostavaksi. Joku kuukausi sitten ollut tunika-kaava sai minut liittymään kansalaisopiston ompeluoppiin ja nyt tutkailen tarkasti kaikki ompeluohjeet.

Ikko 08.09.2009 14.49

Erinomaisia teemoja ovat Ajankohtaista ja Tee itse. Muutkin teemat kyllä kiinnostavat. Lisää teemoja? Eiköhän tässä ole riittävästi; jokaiselle jotakin...

Anonyymi 08.09.2009 14.50

Kaikki aiheet ovat mielenkiintoisia. Ainoa asia joka häiritsi on se että sivut toimivat hitaasti.

Anonyymi 08.09.2009 14.54

Matkat, ajankohtaista, terveys ovat mielestäni hyvin tarpeellisia. Ja erityisesti laki ja talous-osio kohdistettuna juuri meille kypsässä iässä oleville.

Anonyymi 08.09.2009 14.55

Hyvältä näyttää....pidän erityisesti Ruoka ja Matkat osioista!
Monipuoliset ja hyvät sivut.
Teemoissa näyttäisi olevan ihan järkevää asiaa eikä pelkästään täyshömppää!

Anonyymi 08.09.2009 14.59

Mieliaiheitani ovat ruoka ja matkat. Eivät muutkaan ole vastenmielisiä luettavia.
Nimimerkki Iloa arkeen

pirde 08.09.2009 15.02

Hyviä aiheita kaikki. Näiden sivujen parissa vierähtäisi pidempikin tovi. Erityisen lähellä sydäntäni on Terveys & liikunta ja matkat.

kanerva 08.09.2009 15.03

Terveys kiinnostaa aina.Elämäntapoihin liittyviä ruoka-liikunta ohjeitahan on nykyään joka lehdessä luettavissa, mutta kaipaisin lisää artikkeleita ja tietoa aikuisten naisten erilaisita " ongelmista ", kuten aikaiset vaihdevuodet, kilpirauhasvaivat, hormonaaliset sairaukset ym. vaivat/hoidot. Sekä yksinkertaisia ja tehokkaista liikuntaohjeita, joita voisi tehdä vaikka autolla ajaessa tai pyskillä seistessä...:)

Maatuska 08.09.2009 15.04

Itse nyt kahden lapsen mummona olen kiinnostunut isovanhemmuutta koskevista jutuista,kuinka usein lapsenlapsia mummot ja ukit tapailevat,ottavatko yökylään,matkustelevatko yhdessä ja miten omat lapset haluavat mummojen ja pappojen osallistuvan lastenlasten elämään.Tuppaudutaanko liikaa vai nähdäänkö kenties liian vähän.

birgitta 08.09.2009 15.08

Ainahan teillä on mielenkiintoisia artikkeleita. Kiinnostavimmat löytyvät sektorilta Ajankohtaista, Laki ja talous sekä Matkailu. Tällä hetkellä kiinnostaa esillä oleva kysymys asuntolainojen verovähennysoikeuden poistamisesta samoin kuin kotitalousvähennyksen. Toivoisen myös, että huomioisitte sen seikan , että rokkaava sukupolvi, nuo 70-luvun kukkaislapset eläköityvät. Meillä on erilainen makusuuntaus kuin muutama vuosi aikaisemmin syntyneillä. Väittäisin, että musiikkimakumme, tapamme , pukeutumisemme ja toimimtamme on erilaista.
Kivaa syksyä kaikille !
ps. Ja kunnon ristikko pitää olla ettei tapahdu taantumista:)

Anonyymi 08.09.2009 15.09

Maatuskan ehdotus juttuaiheesta tuntuikin yhtäkkiä kauhean tärkeältä, vaikka itse olin hetkeä aiemmin ajatellut, että minua juuri tällä hetkellä kiinnostavat ajankohtaiset asiat ja matkat oikeastaan aina. Toki riippuu omasta tilanteesta, milloin alkavat terveysasiat kiinnostaa tai toisaalta vaikkapa laki- ja raha-asiat. Joka tapauksessa itse kokisin tärkeänä löytää hiukan saman henkisiä ihmisiä, joiden kanssa jutustella niistä näistä maailman asioista.

marjukka 08.09.2009 15.12

Olen samaa mieltä kuin muutkin näyttävät olevan: kaikki aiheet ovat mielenkiintoisia. Jos kuitenkin pitäisi valita kolme kiinnostavinta, niin ne olisivat (tässä järjestyksessä) Laki & Talous, Terveys ja Koti & Piha. Laki- ja talousasioiden tunteminen on varsinkin nykyaikana erittäin tärkeää, terveyteen liittyvät artikkelit ovat aina yhtä haasteellisia ja kotiin ja pihaan sekä puutarhaan keskittyvät jutut puolestaan varsin hyödyllisiä.

Lyyti 08.09.2009 15.16

Mielestänui kaikki aiheet ovat hyviä. Erityisesti kiinnostaa ajankohtaisten aiheitten lisksi Laki ja siinä eläkkeeseen ja perintöön liittyvät asiat.
Myös Koti & Piha ja Tervys ovat hyviä teemoja. Matkoja katselen kaihoten, kun ei nyt ole tilaisuutta matkustaa.

Valpuri 08.09.2009 15.20

Kiinnostavimmat teemat ovat Matkat, Tee itse ja Ajankohtaista

Sirpakka 08.09.2009 15.22

Aihealueet ovat kiinnostavia, etenkin ajankohtaista osio. Miten olisi teemana trendit? Tarkoitan tällä esim. muoti yms. ilmiöitä. Tosin niistä voisi myös kirjoitaa ajankohtaista osioon. Ihmissuhteet olisi myös kiva osio.

Anonyymi 08.09.2009 15.27

Minua kinnostaa terveys ja matkat erityisesti.

mamselli 08.09.2009 15.28

pirde kirjoitti

Hyviä aiheita kaikki. Näiden sivujen parissa vierähtäisi pidempikin tovi. Erityisen lähellä sydäntäni on Terveys & liikunta ja matkat.

Onpas mainiot sivut teillä.Lehtihän on mukava lukupaketti ja nyt tänne sivuille tulo oli posiitiivinen yllätys.
Tulen viihtymään näillä sivuilla piteempäänkin.

Anonyymi 08.09.2009 15.28

Kaikki ovat hyviä aiheita. Vähiten minua kiinnostaa Tee itse ja Koti ja puutarha. Matkat, ruoka, muoti/vaateet sekä terveys kiinnostaa. Varmasti katson Laki palstaa ja saatan etsiä sieltä vastauksia itselleni ajankohtaiseen ongelmaan.
Nettisivuilta lukee kulloinkin itseään kiinnostavaa, kiinnostavat aiheet vaihtelevat. Juuri nyt polvea kolottaa, joten terveyssivuilta voisin katsoa vinkkejä, mikä auttaisi samaten syysmuoti kiinnostaa juuri nyt. Seuraan mielenkiinnolla millaisia asioita Teemoissa käsitellään.

sevain 08.09.2009 15.32

ET-lehti, myös Nettiversio, on minulle uusi tuttavuus. Artikkelit/teemat näyttävät kattavan laajan kirjon. Omaa sydäntä lähinnä ovat tietotekniikka (eli siis juuri tämä), terveys ja lakiasiat (yksilötasolla, eli mm. perintöön ja verotukseen liittyvät). Toki luen myös mielelläni muiden seniorien mielenkiintoisia matkakokemuksia ja vinkkejä, sillä se mikä itseäni nykyään matkailussa kiinnostaa ei ole välttämättä samaa kuin puolta nuorempien. En etsi seikkailua, vaan rauhaa, ja en ehkä ole ikäryhmässäni ainoa niin ajatteleva?

Ajankohtaisella puolella olisi hyvä tosiaan kertoa Netin mahdollisuuksista, ja poistaa turhia ennakkoluuloja siellä vaanivista vaaroista. Toki kaikessa toiminnassa on vaaransa, mutta vähän maalaisjärkeä mukaan, ja hyvä tulee. Tätä kautta voi ylläpitää ihmissuhteita niinäkin aikoina kun ei, syystä tai toisesta, pysty kohtaamaan kasvokkain. On tietysti myös puhelin, mutta joskus on mukava vain kirjoittaa.

Myös ihmissuhteet ja niiden solmut sekä karikot ovat aina hyvä aihe, sillä muiden kokemuksista voi parhaassa tapauksessa oppia. Haastattelut mielenkiintoisista henkilöistä, ikään katsomatta, menevät samaan kategoriaan.

Musiikki on tärkeä monelle seniorille, samoin elokuvat. Ehkä niitäkin voisi sivuta, ja antaa vinkkejä mitä kenties kannattaisi kuunnella tai katsella. Toki makuja on moneksi, mutta aina voi herätellä uusien kokemusten pariin.

Tässähän tätä tulikin jo jaariteltua. Hyvää jatkoa.

Anonyymi 08.09.2009 15.32

Ajankohtaista-valikon alle tietoa taidenäyttelyistä ja arvioita.

Kunkin teemavalikon alla voisi olla hyviä nettilinkkejä, kun niitä ei välttämättä googlettamallakaan löydä (siis Terveys, Matkat jne..).

ET-läisille oma lukupiiri, johon voisi kirjoittaa arviota luetuista kirjoista. Nyt syksyllähän tulee hankittua syksyn kirjauutuuksia: arvioita niistä. Esim. luin juuri Donna Leonin uusimman ja ei mielestäni niin hyvä kuin aikaisemmat. Puuduttava.

Nimimerkki "Asiaa ja tietoa"

annakaija 08.09.2009 15.33

Kaikki ylläolevat aiheet kiinnostavat, erityisesti matkailu. Matkustelen useita kertoja vuodessa ulkomaille. Uudet kohteet erityisesti ovat mieieen. Harrastan pääasiassa omatoimimatkoja. Siksi googlaan netissä vinkkejä kohteesta ja varaan hotellin sekä tarkistan bussi-/juna- aikatauluja. ET-lehden valmis matkat ovat hyviä, mutta itse suunnitellut ja ystävien kanssa tehdyillä matkoilla säästää rahaa ja saa paremmin kontaktit paikallisiin asukkaisiin.

VIESTIT 1-25 (149)
Näytä kpl sivulla

Yhteistyössä

X

Kyllä ei